Мета. Розширити, поглибити уявлення батьків про власну дитину та її друзів, сприяти формуванню таких якостей, як доброта, делікатність, тактовність, уміння дружити; прищеплювати та підтримувати любов до класу, до товаришів; виховувати в дітей бережливе ставлення до дружби.
Обладнання: мікрофон, виставка книжок для батьків, пам’ятка з порадами, прислів’я.
Хід зборів
Попереднє анкетування батьків і учнів.
Анкета для батьків «Моя дитина»
1. Чим ваша дитина любить займатися у вільний час?2. Які іграшки їй подобаються?
3. Яким видом спорту вона займається?
4. З ким дитина грає?
5. Як себе поводить у дитячому колективі?
6. Які обов’язки виконує дитина вдома?
7. Які індивідуальні особливості треба буде врахувати, якщо дитина прийде в новий колектив?
8. Хто в родині займається вихованням?
9. Де проводить вільний час?
10. Чи знаєте ви друзів вашої дитини? Їхніх батьків?
11. Чи приходять до вас у гості друзі сина чи доньки?
12. Що викликає у вас труднощі у вихованні дитини?
13. Які методи виховання (роз’яснення, суворі вимоги, покарання, дружні контакти, умовляння) ви використовуєте?
Анкета для учнів
1. Чи є у тебе друзі?2. Кого ти вважаєш своїм найкращим другом?
3. Чому ти вважаєш цю людину своїм кращим другом?
4. Чи знають батьки, хто твій кращий друг?
5. Чи знайомі вони?
6. Чи буває він у тебе вдома?
7. Як часто ви бачитесь?
8. Як відносяться батьки до ваших зустрічей?
9. Чи є хороші друзі у твоїх батьків?
10. Чи знайомий ти із ними?
11. Яка у тебе думка про них?
Шановні батьки! Великі можливості представляє молодший шкільний вік для виховання відносин, заснованих на принципі колективізму і дружби. З раннього дитинства потрібно навчати дитину дружити, поважати інших дітей, дотримуватись норм поведінки, щоб не ображати товаришів. Формування таких якостей – процес поступовий. Сьогодні ми з вами складемо «Правила дружби» і «Правила ввічливості».
Педагогічний практикум для батьків
1. Складання «Правил дружби»
2. Складання «Правил ввічливості»
Тренінг «Дитячі гримаси»
1. Ваша дитина помирилась зі своїм другом. Прибігла до вас і розповідає, як це відбувалося. (покажіть)
2. Ваша дитина посварилася з другом (покажіть)
3. Ваша дитина хоче покликати додому своїх друзів, але ви проти (покажіть)
4. Ваша дитина дружить з кимось, хто вам не подобається. Ви про це говорите своїй дитині. Покажіть реакцію.
Обговорення ситуацій
Ситуація 1.
Всім класом діти виїхали на природу. Вони грали, співали пісні, обговорювали справи класу, будували плани на майбутній рік. Нарешті настав час обіду. Всі діти розташувалися на поляні, розклали свою їжу. Дві дівчинки встали і відійшли від класу, сховалися в тіні дерев і стали їсти вдвох. На запрошення учителя взяти участь у спільній їді відповіли відмовою
Ситуація 2.
Дитина приводить у дім своїх друзів, але батьки безцеремонно виставляють їх за двері. Коли дитина починає з’ясовувати, чому вони це зробили, батьки заявляють, що в дім потрібно приводити лише тих дітей, яких вони вважають їй рівнею для дружби.
Круглий стіл
Що робити, якщо у вашої дитини немає друзів?
Звичайно, це не може вас не турбувати. Доросла людина, в якої немає близьких друзів, не може вважатися здоровою фізично і емоційно. Такі люди постійно потрапляють у конфліктні ситуації, змушені звертатися до психологів. А діти? Діти мають учитися дружити з раннього віку. Що старше вони стають, то складніше їм заводити друзів. Навчіть свою дитину розмовляти. Не базікати, не перескакувати з однієї теми на іншу, навіть не піклуючись про те, чи розуміє її співрозмовник, чи ні. Навчіть її саме розмовляти, формулювати думки чітко, висловлювати побажання, наміри. Друзі з’являться в тих дітей, які вміють спілкуватися.
Підсумки зборів
Наприкінці наших батьківських зборів я пропоную вам послухати легенду «Все у твої руках»
Ця історія відбулася багато років тому в стародавньому місті, в якому жив відомий мудрець. Слава про його мудрість розійшлась далеко по світах. Але була в його рідному місті людина, яка заздрила його слав. І от вирішила заздрісна людина придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти.
Тоді пішов заздрісник на луки, піймав метелика, посадив його між долонь і подумав; «Спитаю в мудреця ось що… - Який метелик у мене в руках: живий чи мертвий? – Якщо він скаже, що живий, я стисну долоні – і метелик помре, а якщо він скаже, що мертвий, я розкрию долоні – і метелик полетить. Отоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший»
Так все і трапилось: заздрісник піймав метелика, сховав між долонями, пішов до мудреця та спитав його, який метелик у нього в руках: живий чи мертвий? – І тоді мудрець, який дійсно був дуже розумною людиною сказав: «Усе в твоїх руках!»
Поради для дітей
1. Довіряйте своїм батькам – вони найближчі вам люди, вони можуть вам допомогти, дати хорошу пораду.
2. Розказуйте їм про свої проблеми, невдачі, жаль.
3. Знайомте їх зі своїми друзями, розповідайте про них.
4. Розпитуйте батьків про їх дитинство, про друзів дитинства.
5. Демонструйте батькам достоїнства своїх друзів.
6. Радійте разом з батьками успіхам своїх друзів.
Поради для батьків
1. Вчіть свою дитину дружити з іншими дітьми, не прирікайте її на самотність.
2. Будь-яка дитина – відмінник або двієчник, жвавий або повільний, атлет або рояля – може бути другом вашій дитині і тому заслуговує повагу з вашої сторони.
3. Цінуйте друзів своєї дитини не з позиції можливостей їх батьків, а з позиції їх ставлення до вашої дитини.
4. Власним ставленням до друзів вчіть свою дитину цінувати друзів.
5. Прагніть показати своїй дитині достоїнства її друзів, а не недоліки.
6. Хваліть свою дитину за вияв її достоїнств у дружбі.
7. Запрошуйте друзів своєї дитини в дім, спілкуйтеся із ними.
8. Пам’ятайте, що дружба дитинства, яка буде підтримана вами, можливо, стане опорою вашої дитини в дорослому житті.
9. Вчіть дитину бути чесною із друзями і не шукати вигоди із дружби.
10. Вчіться бути своїй дитині другом.
11. Якщо ваша дитина довіряє вам свої таємниці, як друзям, не шантажуйте її ними.
12. Критикуйте, не принижуючи, а підтримуючи.
13. Підтримуйте в своїй дитині бажання робити друзям приємне.
14. Не допускайте зради дитини по відношенню до друзів. Маленька підлість народжує велику.
Немає коментарів:
Дописати коментар