Інтегрований урок математики, природознавства і трудового навчання
Тема.
Знаходження довжини сторони квадрата за даним периметром
Весняні зміни в житті звірів
Весняні зміни в житті звірів
Оригамі. Практична робота: виготовлення
кораблика
Мета:
1) формувати математичну і природознавчу компетентності: повторити і
закріпити знання учнів про таблиці множення і ділення на 4; удосконалювати
обчислювальні навички, уміння розв’язувати задачі; формувати в учнів інтерес до математики; ознайомити дітей зі змінами, що відбуваються в житті звірів навесні; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до її мешканців;
2)формувати ключові компетентності: соціальну (організувати спільний
пошук розв’язування завдання, викликати бажання діяти); уміння вчитися
(самоорганізовуватися у навчальній діяльності, формувати індивідуальний
досвід участі учня в навчальному процесі, вміння, бажання організувати свою
працю для досягнення успішного результату); загальнокультурну (виховувати в учнів почуття доброти, взаємодопомоги, прагнення до знань), комунікативну (розвивати в учнів культуру математичного мовлення)
1) формувати математичну і природознавчу компетентності: повторити і
закріпити знання учнів про таблиці множення і ділення на 4; удосконалювати
обчислювальні навички, уміння розв’язувати задачі; формувати в учнів інтерес до математики; ознайомити дітей зі змінами, що відбуваються в житті звірів навесні; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до її мешканців;
2)формувати ключові компетентності: соціальну (організувати спільний
пошук розв’язування завдання, викликати бажання діяти); уміння вчитися
(самоорганізовуватися у навчальній діяльності, формувати індивідуальний
досвід участі учня в навчальному процесі, вміння, бажання організувати свою
працю для досягнення успішного результату); загальнокультурну (виховувати в учнів почуття доброти, взаємодопомоги, прагнення до знань), комунікативну (розвивати в учнів культуру математичного мовлення)
Очікувані
результати:
Учень
(учениця)
· розуміє способи складання таблиць множення і ділення
на 3;
· знає напам’ять результати множення чисел3 і ділення на число 3;
· застосовує в обчисленнях знання таблиць множення і ділення на 3;
· перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення –
множенням;
· має уявлення про зміни в поведінці тварин навесні;
· знає причини настання весняних явищ у житті звірів;
· розуміє значення необхідності охорони звірів.
Тип уроку: інтегрований (урок формування і вдосконалення умінь і навичок)
Обладнання: підручник, картки до гри «Пазл», ілюстрації, картки для графічного диктанту, конверти з геометричним матеріалом, фішки «Настрій».
· знає напам’ять результати множення чисел3 і ділення на число 3;
· застосовує в обчисленнях знання таблиць множення і ділення на 3;
· перевіряє правильність виконання дії множення діленням, а ділення –
множенням;
· має уявлення про зміни в поведінці тварин навесні;
· знає причини настання весняних явищ у житті звірів;
· розуміє значення необхідності охорони звірів.
Тип уроку: інтегрований (урок формування і вдосконалення умінь і навичок)
Обладнання: підручник, картки до гри «Пазл», ілюстрації, картки для графічного диктанту, конверти з геометричним матеріалом, фішки «Настрій».
Хід уроку
І. Організація
класу
- Наш урок математичний
І цікавий, і незвичний.
Ледарів у нас немає?
Руку кожен підіймає?
1, 2, 3, 4, 5 – починаєм працювать!
- Наш урок математичний
І цікавий, і незвичний.
Ледарів у нас немає?
Руку кожен підіймає?
1, 2, 3, 4, 5 – починаєм працювать!
ІІ.Актуалізація
знань і мотивація навчальної діяльності.
1.Гра «Склади пазл»
-Діти, ви любите казки? А що найбільше вам подобається в них? Назвіть ваші найулюбленіші казки.
-Ми сьогодні потрапимо в казку, яку ви всі знаєте змалечку. А як вона називається, ви дізнаєтеся, коли складете пазл.
-Я показую відповіді, а ви шукаєте приклади, які б мали такий же результат. Складемо пазл - і побачимо зображення головного героя.
1.Гра «Склади пазл»
-Діти, ви любите казки? А що найбільше вам подобається в них? Назвіть ваші найулюбленіші казки.
-Ми сьогодні потрапимо в казку, яку ви всі знаєте змалечку. А як вона називається, ви дізнаєтеся, коли складете пазл.
-Я показую відповіді, а ви шукаєте приклади, які б мали такий же результат. Складемо пазл - і побачимо зображення головного героя.
Всім відома ця казка. Про
що в ній йдеться?
ІІІ.
Оголошення теми і завдань уроку
Каліграфічна хвилинка
-Діти, подумайте, на яку цифру схожий наш головний герой? (0)
-Згадайте результати таблиць множення і ділення, де в числах є цифра 0? (10,20,30)
-А тепер пропишіть цілий рядок чисел 10,20,30.
-Наш Колобок дуже хоче повернутися до своїх дідуся і бабусі. Але на його шляху трапляються різні перешкоди. Він зустрічає різних звірів, які хочуть поласувати Колобком. Врятувати його можете тільки ви. А знаєте як? Треба виконати всі завдання правильно і старанно. А з цими завданнями, я впевнена, ви справитися, тому що вони на засвоєння таблиці множення і ділення на число 4. (вивісити на дошці тему уроку).
Каліграфічна хвилинка
-Діти, подумайте, на яку цифру схожий наш головний герой? (0)
-Згадайте результати таблиць множення і ділення, де в числах є цифра 0? (10,20,30)
-А тепер пропишіть цілий рядок чисел 10,20,30.
-Наш Колобок дуже хоче повернутися до своїх дідуся і бабусі. Але на його шляху трапляються різні перешкоди. Він зустрічає різних звірів, які хочуть поласувати Колобком. Врятувати його можете тільки ви. А знаєте як? Треба виконати всі завдання правильно і старанно. А з цими завданнями, я впевнена, ви справитися, тому що вони на засвоєння таблиці множення і ділення на число 4. (вивісити на дошці тему уроку).
Ви згідні допомогти Колобку?
Тоді будьте наполегливими, а ще уважними: незабаром весна і в житті наших
звірів теж відбуваються зміни. Вам цікаво, які? Про це ми дізнаємося
на уроці.
(вивісити на дошці тему уроку природознавства).
ІV. Етап формування
умінь і навиків учнів
1.Графічний диктант
- Колобок у бабусі вийшов незвичайний. Мало того, що непосидючий, а ще й допитливий. Він стрибнув з вікна і помандрував лісом та й заблукав.
Котився-котився та й зустрівся …З ким, дізнаємося, коли виконаємо графічний диктант. Візьміть картки. Починаємо роботу від червоної точки.
- Колобок у бабусі вийшов незвичайний. Мало того, що непосидючий, а ще й допитливий. Він стрибнув з вікна і помандрував лісом та й заблукав.
Котився-котився та й зустрівся …З ким, дізнаємося, коли виконаємо графічний диктант. Візьміть картки. Починаємо роботу від червоної точки.
-Молодці! Впоралися із завданням! Так, це-Зайчик! Він
залишився дуже задоволений вашою роботою. (демонстрація малюнка зайця у
зимову пору).
-Діти, а яка шубка у нашого зайчика? (Біла). А чи у всі пори роки вона така? Давайте послухаємо, що нам розповість про себе Зайчик.
-Діти, а яка шубка у нашого зайчика? (Біла). А чи у всі пори роки вона така? Давайте послухаємо, що нам розповість про себе Зайчик.
2. Рольова гра «Заєць»
- Навесні ми, зайці, завжди «скидаємо білу шубку» . Для чого-спитаєте Ви ? По-перше, нам буде надто спекотно влітку у густій довгій шерсті. По-друге, вже нема снігу, тому нам краще маскуватись в сірій шубі.
- Навесні ми, зайці, завжди «скидаємо білу шубку» . Для чого-спитаєте Ви ? По-перше, нам буде надто спекотно влітку у густій довгій шерсті. По-друге, вже нема снігу, тому нам краще маскуватись в сірій шубі.
Навесні у нас з’являється потомство. Малята
народжуються в березні, коли морози ще досить міцні. Народжуються вони розвиненими,
із відкритими очима. Зайчиха ситно годує їх, а потім залишає. Далі годувати їх
може будь- яка зайчиха, яка пробігає мимо. Досить 3−4 годувань, оскільки
через тиждень у зайченят виростають зуби і вони починають харчуватися
самостійно.
-Як ви думаєте, коли зайчику легше вижити взимку чи навесні? Так, навесні.
-Як ви думаєте, коли зайчику легше вижити взимку чи навесні? Так, навесні.
3. Робота в парах (робота з геометричним матеріалом)
- Але весна - не тільки довгоочікувана пора для звірів, але й небезпечна. Бо надходить весняна повінь, яка затоплює нірки й схованки всіх тваринок.
Рятуються звірі від води, де тільки можуть. І хоч зараз ще зима, та весна вже час від часу дає про себе знати. І стежку, по якій котився Колобок теж затопила вода. Зупинився розгублений Колобок , а назустріч йому Вовк:
«Колобочку, постривай із пісенькою зачекай,
Швидше кораблик побудуй,
Ну а потім вже мандруй». (демонстрація малюнка вовка)
- Але весна - не тільки довгоочікувана пора для звірів, але й небезпечна. Бо надходить весняна повінь, яка затоплює нірки й схованки всіх тваринок.
Рятуються звірі від води, де тільки можуть. І хоч зараз ще зима, та весна вже час від часу дає про себе знати. І стежку, по якій котився Колобок теж затопила вода. Зупинився розгублений Колобок , а назустріч йому Вовк:
«Колобочку, постривай із пісенькою зачекай,
Швидше кораблик побудуй,
Ну а потім вже мандруй». (демонстрація малюнка вовка)
Алгоритм
виконання практичної роботи
- Давайте допоможемо Колобку збудувати кораблик вже у відомій нам техніці оригамі. Конструювання з паперу або оригамі – це дивовижне перетворення квадратика.
- Давайте допоможемо Колобку збудувати кораблик вже у відомій нам техніці оригамі. Конструювання з паперу або оригамі – це дивовижне перетворення квадратика.
- Всі – молодці! Не страшна
повінь нашому Колобку.
4. Рольова гра «Я - вовк» (розповідь заздалегідь підготовленого учня від
імені вовка)
- Навесні ми, вовки, влаштовуємо нори найчастіше у глухих, зарослих ярах, обов'язково недалеко від води. У березні у старих вовчиць з'являються ранні виводки: 8—10 сліпих вовченят. Мати годує їх молоком, піклується про них, хоробро захищає. У вихованні дитинчат допомагає і батько-вовк, який приносить здобич, навчає вовченят.
Окрім батьків, вихованням малюків займаються ще і торішні діти-няньки. У вовчій сім’ї таку няньку називають переярком (молодий вовк). Нас, вовків, бояться всі жителі лісу. Але, у першу чергу, жертвами стають старі та хворі тварини, тому нас називають «санітарами лісу».
· Діти, чому вовків називають «санітарами лісу» ?
4. Рольова гра «Я - вовк» (розповідь заздалегідь підготовленого учня від
імені вовка)
- Навесні ми, вовки, влаштовуємо нори найчастіше у глухих, зарослих ярах, обов'язково недалеко від води. У березні у старих вовчиць з'являються ранні виводки: 8—10 сліпих вовченят. Мати годує їх молоком, піклується про них, хоробро захищає. У вихованні дитинчат допомагає і батько-вовк, який приносить здобич, навчає вовченят.
Окрім батьків, вихованням малюків займаються ще і торішні діти-няньки. У вовчій сім’ї таку няньку називають переярком (молодий вовк). Нас, вовків, бояться всі жителі лісу. Але, у першу чергу, жертвами стають старі та хворі тварини, тому нас називають «санітарами лісу».
· Діти, чому вовків називають «санітарами лісу» ?
Дякує нашому вовчикові і допомагаємо
Колобку далі, адже він лише на півдорозі додому.
- Закотився Колобок на кораблик і поплив. А щоб швидше переправити Колобочка на інший берег, потрібно виконати завдання.
Розвиток математичних знань.
Геометричний матеріал
Знаходження периметра геометричних фігур
на парті.
-
Що таке периметр?
-
Знайдіть периметр геометричних фігур у вас на
парті.
Знаходження довжини сторони квадрата
-
Що таке
периметр квадрата?
-
Що можна сказати
про сторони квадрата?
-
Як знайти
довжину однієї сторони квадрата, якщо сума чотирьох сторін становить 12см?
-
Побудуйте
квадрат у зошиті.
-
Вправа 713
-
Накресли
трикутник за зразком. Доповни його до чотирикутника.
Фізкультхвилинка
-Котився, котився Колобок та й стомився. Тож давайте відпочинемо
разом з ним!
Добре те, що сонце
світить! (руки вгору)
Добре те, що вітер віє! (колихаються)
Добре те, що цей ось ліс (присідають)
Разом з нами ріс і ріс! (підтягуються)
Добре те, що в нашій річці (руки вгору долонями)
Добре те, що вітер віє! (колихаються)
Добре те, що цей ось ліс (присідають)
Разом з нами ріс і ріс! (підтягуються)
Добре те, що в нашій річці (руки вгору долонями)
синя, не брудна водиця, (плавають)
І мене матуся рідна (крокують)
І мене матуся рідна (крокують)
після школи зустріча. (плескають в долоні)
Добре гратися надворі, (стрибають)
Добре вчитися у школі! (сідають за парти).
Добре гратися надворі, (стрибають)
Добре вчитися у школі! (сідають за парти).
Добре те що я живу (показують на себе, потім вгору)
Покотився Колобочок далі. А ось йому на зустріч… Відгадайте, хто.
Взимку ляже спати
Дядько волохатий,
Лиш тоді устане,
Як весна настане. (Ведмідь)
-Так, це - Ведмідь, який допоможе Колобкові тільки тоді, коли доведемо йому, що вміємо розв’язувати задачі.
Взимку ляже спати
Дядько волохатий,
Лиш тоді устане,
Як весна настане. (Ведмідь)
-Так, це - Ведмідь, який допоможе Колобкові тільки тоді, коли доведемо йому, що вміємо розв’язувати задачі.
Робота над задачею Прийом «Два
– чотири – всі разом»
У лісі
2 ведмедиці народили по троє ведмежат, а одна – 4 ведмежатка. Скільки всього
ведмежат народилося в лісі?
· Справилися і з цим завданням. Молодці! А нашому Ведмедеві
треба поспішати до своєї Ведмедиці, адже саме у другій половині лютого у неї народилися ведмежата. Давайте послухаємо нашого ведмедика, адже ви хочете
дізнатися, як змінилося його життя з поповненням у родині.
Рольова гра «Розповідь ведмедя-татка»:
· У ведмедиці народилися маленькі, величиною з рукавицю, ведмежата вагою всього 500 г. Вони сліпі, голі. Ведмедиця тримає їх у себе на череві серед шерсті в теплі, зігріває їх своїм диханням. Вона годує їх своїм молоком, але вони не ростуть, оскільки молока у ведмедиці мало. Адже узимку ми нічого не їмо. З барлогу ведмедиця вийде лише у середині квітня. Коли тала вода підмочить наші бока, ми залишимо своє зимове сховище. Я насамперед вирушу шукати мурашники. Цілі дні буду ходити від однієї купи до іншої, розворушуючи їх своїми пазурами. А ведмедиця буде розламувати гнилі
пеньки і шукати в них личинок жуків, викопувати цибулини й бульби рослин, ловити жаб. Тож бувайте, у мене багато справ.
V. Підсумок уроку
· Рольова гра «Розповідь лисички»
- Зрадів Колобочок наш та зарано: назустріч йому з лісу вийшла хитра та підступна Лисичка. Що Лисичка зробила в казці з Колобком? (Так, з’їла , вона його заговорила і …). Тож давайте і ми спробуємо її заговорити.
Рольова гра «Розповідь ведмедя-татка»:
· У ведмедиці народилися маленькі, величиною з рукавицю, ведмежата вагою всього 500 г. Вони сліпі, голі. Ведмедиця тримає їх у себе на череві серед шерсті в теплі, зігріває їх своїм диханням. Вона годує їх своїм молоком, але вони не ростуть, оскільки молока у ведмедиці мало. Адже узимку ми нічого не їмо. З барлогу ведмедиця вийде лише у середині квітня. Коли тала вода підмочить наші бока, ми залишимо своє зимове сховище. Я насамперед вирушу шукати мурашники. Цілі дні буду ходити від однієї купи до іншої, розворушуючи їх своїми пазурами. А ведмедиця буде розламувати гнилі
пеньки і шукати в них личинок жуків, викопувати цибулини й бульби рослин, ловити жаб. Тож бувайте, у мене багато справ.
V. Підсумок уроку
· Рольова гра «Розповідь лисички»
- Зрадів Колобочок наш та зарано: назустріч йому з лісу вийшла хитра та підступна Лисичка. Що Лисичка зробила в казці з Колобком? (Так, з’їла , вона його заговорила і …). Тож давайте і ми спробуємо її заговорити.
Виходить дівчинка у ролі
Лисички) Діти ставлять питання «Лисичці»:
- Лисичко, лисичко, а ми хочемо знати, як твоє життя-буття? Що тебе чекає навесні?
Навесні я піклуюся про
своє потомство. В лисячій норі на світ з'являється від 3 до 12 маленьких
дитинчат. Як і у вовків, цуценята народжуються один раз на рік. Новонароджені дуже схожі на
вовченят. Головна відмінність – у лисеняти білий кінчик хвоста.
- А як ростуть твої дитинчатка?
- Півтора місяці лисенята сидять у норі, харчуючись молоком матері, потім починають потихеньку виходити із притулку і навіть разом з батьками шукати здобич, привчаючи до звичайної їжі. Якщо ви знайдете в лісі маленьке лисенятко-ні в якому разі не беріть його додому. Воно потребує любові своїх батьків,як і ми всі.
- Діти, як ми повинні ставитися до природи, звірів? (Бережно).
- А як ростуть твої дитинчатка?
- Півтора місяці лисенята сидять у норі, харчуючись молоком матері, потім починають потихеньку виходити із притулку і навіть разом з батьками шукати здобич, привчаючи до звичайної їжі. Якщо ви знайдете в лісі маленьке лисенятко-ні в якому разі не беріть його додому. Воно потребує любові своїх батьків,як і ми всі.
- Діти, як ми повинні ставитися до природи, звірів? (Бережно).
2. Тестування у вигляді рольової гри.
Якщо ти не нариваєш великих букетів квітів – сплесни руками над головою.
Якщо ти ніколи
не залишаєш сміття в лісі – тупни ногою.
Якщо ти не ламаєш гілочок з дерев – підстрибни.
Якщо ти саджаєш і доглядаєш квіти, дерева, кущі – підніми руки.
Якщо тобі подобаються квіти – посміхнись.
Якщо до твоєї
хати залетів джміль і ти випустив його на волю – змахни руками.
Якщо ви переконані, що кожній людині треба піклуватися
про природу – простягни руку своєму
сусідові й візьмися за руку.
-
Так, тільки такі
вихованні, чемні і старанні дітки змогли допомогти нашому Колобку. Ви– справжні
природолюби.
Перекриємо
шлях Лисичці – не дамо з’їсти нашого Колобка
Побудова асоціативного куща
- Давайте побудуємо їй на дорозі такий кущик густий-прегустий, колючий-преколючий. Дайте відповіді на питання:
- Чого ми навчилися на сьогоднішньому уроці? Що робили?
( наприклад, вчилися розв’язувати приклади, задачі…)
І головне – наш Колобок щасливо дістався
додому, бо ви добре попрацювали, допомогли Колобку, показали, що вмієте
рахувати, міркувати, розв’язувати приклади, писати каліграфічно цифри, чудово знаєте
про весняні зміни в житті тварин. А головне -
ви вмієте дружити, допомагати іншим, творити добро.
Покажіть за
допомогою фішки, з яким настроєм ви закінчуєте урок?
Немає коментарів:
Дописати коментар