Мета. Підвищувати рівень усвідомлення батьками своєї відповідальності за стан власного здоров'я та здоров'я членів сім'ї залежно від обраного способу життя, визначити можливі шляхи формування фізичного здоров'я дітей а членів родини. Розвивати вміння працювати в малих групах, ділитися досвідом. Виховувати бажання бути здоровими.
Обладнання: папір, фломастери, паперові м’ячики, плакат з намальованим баскетбольним кошиком, свічка і сірники, малюнки дітей «Вихідний день моєї сім'я», футбольний м’яч.
Форма проведення: тренінг.
Хід зборів
Слово вчителя
Стан здоров'я населення нашої держави свідчить: існує реальна загроза, що майбутнє покоління будуть слабкими. Майже 90% дітей, учнів і студентів мають певні захворювання.
Здоров'я сучасної людини залежить не лише від зовнішніх причин, а й від власного ставлення до нього. Основні причини, від яких залежить стан здоров'я людей:
10% - рівень розвитку медичного обслуговування;
20% спадковість;
20% - зовнішнє середовище;
50% = спосіб життя.
Здоров'я не дається на все життя, не є постійним і незмінним. Воно потребує постійної турботи з боку людини. На жаль, на самопочуття впливає й екологія, бо людина – частина природи.
Давній філософ Сократ говорив;»Здоров'я – не все, але все інше без здоров'я – ніщо!»
Вправа «Знайомство»
Передаючи м’яч вчитель пропонує назвати себе і розказати про улюблений вид спорту.
Вправа «Очікування»
У кожного з батьків є паперовий м’ячик, на якому вчитель пропонує написати, чого вони очікують від зборів, і прикріпити на плакат.
Слово вчителя
Усі ми мріємо бути здоровими, сильними, спритними, витривалими та на довгі роки зберегти бадьорість і працездатність. А щоб наші мрії здійснилися, потрібно до глибокої старості підтримувати рухову активність і всіляко залучати до гімнастичних вправ власних дітей. Гімнастика потрібна всім. Зранку вона заряджає бадьорістю на весь день. Недарма говорять; «Здоров'я в порядку – дякуємо зарядці»
Під час сну організм людини відпочиває. М'язи у цей період розслаблені, серце працює спокійно, дихання уповільнене і неглибоке. У період пробудження хочеться потягнутися, глибоко позіхнути. Це відбувається тому, що всі органи не відразу починають працювати на повну силу.
Ранкова гімнастика призначена для того, аби швидше прокинувся організм. Комплекс вправ проводиться через 10 – 115 хвилин після пробудження, коли функціональний стан організму понижений.
Водночас ранкова гімнастика допомагає вирішити важливі завдання:
- забезпечити повноцінне пробудження організму і готовність його до активної роботи;
- сформувати вольові якості організму, організованість;
- сприяти фізичному вдосконаленню людини (регулярне виконання ранкової гімнастики допомагає гармонійному розвитку всіх систем організму людини: м’язової, кровоносної, дихальної. Водночас фізичне навантаження під час виконання вправ не настільки велике, щоб викликати втому).
Пам’ятайте, що дитина залюбки буде робити вправи ранкової гімнастики разом із дорослими членами родини.
Робота в малих групах
Кожна група отримує завдання: придумати комплекс вправ ранкової гімнастики з предметом (м’яч, гімнастична палиця, скакалка) і без нього). На виконання завдання 10 хвилин. Один представник з команди демонструє вправи іншим)
На виховання фізично здорової дитини впливає і те, як сім'я проводить вихідний. Діти заздалегідь підготували малюнки на тему «Вихідний день моєї сім'ї»
(Малюнки, що відтворюють пасивний відпочинок, розміщений окремо)
Час попрацювати в малих групах.
Робота в малих групах
Пропонується об’єднатися в групи за допомогою кольорових прапорців, які батьки оберуть за власним уподобанням.
Вправа «Німе кіно»
Учасниками слід придумати сюжет фільму про те, як сім'я проводить вихідний. Кожна група визначає, яку частину дня представить, по черзі показує свій фільм за допомогою міміків і жестів, слова вживати не можна. Після того як «фільм» буде показаний, глядачам пропонується озвучити картину. Слід звернути увагу на такі моменти:
- Що це за сім'я?
- Як проводять вихідний члени сім'ї?
- Що робить життя родини цікавим і здоровим, а що не сприяє цьому?
- Які можливості, на вашу думку, не використовує ця сім'я?
Заключне слово вчителя
- Чи справдилися ваші очікування? (Батьки читають написане на «м’ячиках», говорять, чи отримали вони від зустрічі те, що хотіли. Якщо так, то прикріплюють «м’ячики» до плакату на місце кошика)
Якщо діти привчаться турбуватися про своє здоров'я, то виростуть здоровими і сильними. Вони можуть сподіватися, що в майбутньому в них буде гарна робота, міцна і дружна сім'я, щасливе і довге життя. Доброта, любов, гарне ставлення до людей – це, дійсно, складові здоров'я. така людина зігріває всіх навколо себе, дає позитивний заряд енергії на цілий день. А гарний настрій – запорука успішної роботи і здорової атмосфери в колективі.
Вправа «Свічка»
У вчителя в руках запалена свічка.
- Як одна свічка може запалити тисячі інших, так і одне серце запалює багато сердець. Я хочу засвітити у ваших душах вогник добра, любові, терпимості й бажання бути здоровими. Дякую вам за співпрацю.
(Батьки, передаючи свічку одне одному, дякують за спільну діяльність)
На книжкову полицю:
Бєлєнька Г.В. «Здоров'я дитини – від родини»
Енциклопедія батьківства: посібник із сімейного виховання.
Корнієнко С.М. Здоров'я дитини: родинні обереги.
Поради для батьків
1. Будьте гарним прикладом для своїх дітей у ставленні до власного здоров΄я.
2. Ведіть здоровий спосіб життя.
3. Займайтесь фізичною культурою, виконуйте вранці вправи ранкової гімнастики. Виробляйте сталу звичку та потребу в цьому.
4. Практикуйте вдома певну систему оздоровлення всіх членів родини, в тому числі й дитини.
5. Налагодіть у сім΄ї активно-динамічний відпочинок.
6. Організовуйте сімейні прогулянки на природу, щоб змалечку привити дітям бережливе ставлення до навколишнього середовища.
7. Пам΄ятайте, що здоровий спосіб життя – це правильно організована діяльність, сприятливі умови побуту, активний відпочинок і здоровий мікроклімат у родині.
8. Не паліть і не пийте спиртних напоїв у присутності дітей. Пам'ятайте! Діти схильні імітувати ваші дії.
9. Формуйте у дітей світоглядно-оздоровчу поведінку на основі реалізації принципів: пізнай себе, створи себе і допоможи собі сам.
10.Впроваджуйте різноманітні форми роботи з валеологічного виховання, спрямовані на формування в дітей уявлень про правила безпечної поведінки під час ігор, про можливості людського організму, про користь рухової активності, здоровий спосіб життя.
11.Застосовуйте вдома різні профілактично - корекційні вправи з олівцями, скакалками та іншими підручними предметами.
12.Привчайте дітей щоденно піклуватися про своє здоров΄я:- виконувати різні фізичні вправи;
- правильно харчуватись;
- загартовуватись;
- спілкуватися з друзями;
- дотримуватися особистої гігієни;
- дотримуватися режиму дня;
- знаходити час для розваг на свіжому повітрі, дивитися цікаві телепередачі, користуватися бібліотекою і т. д.
Немає коментарів:
Дописати коментар